Aktualności

Oszukana metodą na „pracownika banku i funkcjonariusza CBŚ” straciła prawie 25 000 złotych

Prawie 25 000 zł straciła 39-latka, z którą skontaktował się rzekomy przedstawiciel biura Bezpieczeństwa Narodowego Banku. Oszust wmówił kobiecie, że jej pieniądze są zagrożone i musi założyć fundusz gwarancyjny, na który przeleje swoje pieniądze. Tam miały być bezpieczne. Zrobiła 9 przelewów na kwotę prawie 25 000 zł.

Wczoraj 39-latka z gminy Chodel poinformowała mundurowych, że kilka dni temu skontaktował się z nią mężczyzna przedstawiający się jako przedstawiciel biura Bezpieczeństwa Narodowego Banku Polskiego. Poinformował kobietę, że ujawniono próby włamania się na jej konto bankowe. W związku z powyższym, polecił jej założenie Funduszu Gwarancyjnego Narodowego Banku Polskiego, a następnie przelanie tam swoich środków. Tam miały być bezpieczne.

Instruowana przez rzekomego konsultanta 39-latka weszła na wskazaną jej stronę. Była ona łudząco podobna do strony Funduszu Gwarancyjnego NBP. Tam kobieta stworzyła swoje konto. W międzyczasie otrzymała telefon od rzekomego funkcjonariusza CBŚ, który przekonywał ją aby współpracowała cały czas z doradcą bo tylko w ten sposób ochroni swoje oszczędności.

Następnie zgodnie ze wskazówkami „bankowca”, kobieta zalogowała się do swojego profilu banku bankowości elektronicznej i dokonała 9 przelewów środków pieniężnych na rzekomy Fundusz Gwarancyjny NBP. 39-latka widziała, że jej pieniądze znajdują się już na „bezpiecznym koncie” Funduszu Gwarancyjnego NBP co nie wzbudziło w niej żadnych podejrzeń do momentu, kiedy przelała już wszystkie pieniądze ze swojego konta, a na nowe konto nie mogła się zalogować.

Telefon do rzekomego doradcy nie odpowiadał. Gdy zadzwoniła na telefon, z którego dzwonił rzekomy funkcjonariusz CBŚ usłyszała, że padła ofiarą oszustwa bo nikt z funkcjonariuszy Policji nie dzwoni do osób i nie informuje, aby z kimś nawiązały współpracę i aby przelały pieniądze na wskazane przez rozmówcę konto. Kobieta straciła prawie 25 000 złotych. .

Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Uważajmy również na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku czy policjanta. Jeżeli dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że ktoś próbował zalogować się na Twoje konto, zlecił z Twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na Twoje dane, bądź ostrożny, bo to może być próba oszustwa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za pracownika banku, czy policjanta koniecznie rozłącz się i osobiście lub telefonicznie skontaktuj się ze swoim bankiem i zadzwoń na nr 112.

aspirant Katarzyna Bigos

Powrót na górę strony