Aktualności

Dzwoni do Ciebie “pracownik banku”? Uważaj, to może być oszust!

Data publikacji 02.02.2024

Oszuści stale specjalizują się w oszustwach internetowych licząc na "łatwy zarobek". Tym razem oszustom udało się zmanipulować 46-latkę z gm. Opole Lubelskie. Oszuści podając się za pracownika banku i funkcjonariusza Policji, nakłonili kobietę, by przekazała swoje oszczędności zgromadzone na rachunku bankowym na wskazany przez oszustów rachunek bankowy, który miał zabezpieczyć pieniądze kobiety przed kradzieżą. W ten sposób kobieta straciła prawie 50 000 zł.

Dość powszechnym oszustwem stała się metoda „na pracownika banku”. Polega ona na tym, że oszust dzwoni do danej osoby podając się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. I tak było tym razem. 46-latnia kobieta odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił sie jako pracownik banku. Mężczyzna ten poinformował 46-latkę o tym, że ktoś na jej dane wziął kredyt na 25 tysięcy złotych i teraz będą starali się odzyskać te pieniądze. W tym celu z 46-latką skontaktuje się pracownik techniczny banku.

Po chwili do 46-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika bezpieczeństwa banku. Oszustka oświadczyła, że wspólnie z Policją pracują nad wstrzymaniem zaciągnietego kredytu podajac jednocześnie, że z 46-latką skontaktuje się policjant dowodzący akcją w sprawie oszustw bankowych.

Oszuści na zmianę rozmawiając z 46-latką, nakłonili kobietę, by zgromadzone na rachunku bankowym środki pienięzne przelała na wskazane przez oszustów konto, które miałoby zabezpieczyć oszczędności kobiety przed kradzieżą. Oczywiście przelew musiał być wykonany metodą ekspresową, bo inaczej, jak zapewniała “pracownica banku” oszczędności zostaną skradzione. Przerażona 46-latka działąjąc pod presją czasu i będąc w stałym kontakcie z oszustamiu dokonała przelewu prawie 50 tysięcy złotych na wskazane przez oszustów konto wierząc, że w ten sposób chroni zgromadzone przez siebie oszczędności. Gdy “pracownica banku” ponownie próbowała namówić 46-latkę na wykonanie kolejnego przelewu, kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę na Policje.

Apelujemy o rozwagę i zachowanie szczególnej ostrożności w telefonicznych kontaktach z osobami podajacymi się za pracowników banków! Pracownicy banku, ani Policja nigdy nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz idź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku na miejscu.

komisarz Sabina Piłat-Kozieł

  • telefon z napisem na wyświetlaczu dzwoni bank
Powrót na górę strony