Dzwoni do Ciebie pracownik banku i mówi, że pieniądze są zagrożone…Uważaj to może być oszustwo!
Mieszkanka powiatu opolskiego po otrzymaniu telefonu od rzekomego pracownika banku z informacją o włamaniu na jej konto, próbie wyłudzenia kredytu i próbie przelania jej oszczędności przez oszustów w obawie przed utratą zgromadzonych na koncie pieniędzy weszła w link podany w wiadomości sms przez „pracownika banku” w wyniku czego straciła 3000 złotych. Apelujemy o ostrożność!
35- letnia mieszkanka powiatu opolskiego powiadomiła wczoraj policjantów, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku, w którym posiada rachunek. Poinformowała ją, że było włamanie na jej konto bankowe, następnie próba wyłudzenia kredytu i próba wypłaty zgromadzonych na jej rachunku środków pieniężnych. Rzekomy pracownik banku w celu zablokowania konta tym samym w celu ochrony zgromadzonych środków pieniężnych w wiadomości sms przesłał kobiecie link w który niestety weszła, a następnie podała swoje dane logowania do bankowości elektronicznej. Rzekomy pracownik powiedział, aby sprawę włamania na jej konto zgłosiła na policji. W trakcie przejazdu do jednostki policji 35-latka zalogowała się na swoje konto bankowe, gdzie zauważyła że z konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie 3000 złotych. Niestety zorientowała się, że została oszukana, a rzekomy pracownik banku okazał się oszustem. Następnie 35-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i zablokowała swoje konto, po czym zgłosiła fakt oszustwa na policji.
W sytuacji kiedy otrzymamy telefon z informacją o próbie włamania na nasze konto bankowe- nie działajmy pochopnie. W ten właśnie sposób często oszuści rozpoczynają swój proceder wykorzystując strach posiadacza rachunku przed utratą swoich oszczędności. Nie ufajmy też takiemu rozmówcy, który zaleca nam podanie danych do logowania do banku. W takiej sytuacji należy zadzwonić do swojej placówki banku i zweryfikować otrzymane informacje.
starszy aspirant Katarzyna Bigos