Chciała sprzedać opony- została oszukana
Blisko 3000 złotych straciła 25-latka z gm. Poniatowa, która na jednym z portali wystawiła na sprzedaż opony. Z kobietą skontaktowała się osoba rzekomo zainteresowana zakupem. Następnie otrzymała link do strony kurierskiej i prośbę o potwierdzenie tego zakupu oraz danych do wysyłki. W tym celu musiała zalogować się na swoje konto bankowe i podać kod blik. Pieniądze wypłacił oszust w jednym z bankomatów na terenie Polski.
Opolscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie, którego ofiarą została mieszkająca w gminie Poniatowa 25 latka. Kobieta wystawiła na sprzedaż niepotrzebne jej koła do samochodu na jednym z portali internetowych. Szybko znalazła się osoba zainteresowana zakupem, a 25 latka otrzymała wiadomość od rzekomej kupującej o chęci zakupu oraz informację o wyborze formy przesyłki. „Kupująca” przesłała też link do firmy kurierskiej, gdzie pokrzywdzona podała wszystkie dane razem z numerem telefonu, numerem konta bankowego i w celu aktywacji oraz weryfikacji tożsamości pokrzywdzona musiała zalogować się do konta bankowego oraz podać otrzymany kod BLIK . Gdy pokrzywdzona wykonała te czynności z jego konta zniknęło 3000 złotych. Pieniądze wypłacił oszust w jednym z bankomatów na terenie Polski. Po sprawdzeniu stanu konta 25-latka zorientowała się, że została oszukana i zgłosiła sprawę na policji.
Policjanci apelują o ostrożność i oraz by nie ulegać presji czasu – zanim przekażemy kod BLIK, upewnijmy się, że za tym nie kryje się próba oszustwa!
- nie klikajmy w przesłane linki, bądźmy ostrożni klikając w linki nawet te przesyłane przez znajomych,
- stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych,
- potwierdzajmy tożsamość „znajomych” czy kontrahentów, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby - zyskamy wówczas pewność, że to nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
- sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
- chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
I najważniejsze – nie dajmy się oszukać !
starszy aspirant Katarzyna Bigos