Kolejne oszustwo "na Blika"
W przypadku otrzymania wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik, zachowaj ostrożność – to może być oszustwo. Tym sposobem został oszukany z powiatu opolskiego. Oszust włamał się na konto na profilu społecznościowym jego kolegi i poprosił o pożyczenie pieniędzy. Nieświadomy podstępu 29-latek wygenerował trzy kody Blik, które przekazała oszustowi. W efekcie stracił z konta 1700 złotych.
Oszuści działający metodą „na znajomych” włamują się na konta społecznościowe przypadkowych osób. Następnie podszywają się pod właściciela konta i rozsyłają do jego znajomych wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik, najczęściej na opłacenie przesyłki lub zakupów.
Na taką formę pożyczki zgodził się 29-letni mieszkanka gminy Poniatowa. Oszust podszywający się pod jego kolegę, poprzez komunikator Messenger poprosił o wygenerowanie trzech kodów Blik bo rzekomo potrzebował pieniędzy na zakup prezentów dla żony. Nieświadomy zagrożenia mężczyzna wygenerował trzy kody Blik, które następnie przekazała „koledze”. Tym sposobem z konta stracił 1700 złotych.
Po telefonie do „prawdziwego kolegi” 29-latek zorientował się, że padł ofiarą oszusta i sprawę zgłosił na policję.
Apelujemy o ostrożność przy udostępnianiu kodów Blik. Decydując się na pomoc znajomemu czy rodzinie i pożyczkę pieniędzy, skontaktujmy się z tą osobą osobiście lub telefonicznie i zweryfikujmy, czy faktycznie potrzebuje pomocy. Krótka rozmowa pozwoli uchronić nasze pieniądze przed oszustami.
starszy aspirant Katarzyna Bigos