Oszustwo przy sprzedaży telefonu
30-letni mieszkaniec powiatu opolskiego stracił blisko 15000 złotych przy sprzedaży telefonu komórkowego, którego ogłoszenie wystawił na jednym z portali. Rzekomy kupujący przesłał link do potwierdzenia transakcji i odbioru płatności. Link nie działał, a ze sprzedającym skontaktował się rzekomy pracownik banku... Jak się okazało było to oszustwo. Apelujemy o ostrożność w sieci!
Opolscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padł 30-letni mieszkaniec powiatu opolskiego. Mężczyzna wystawił na jednym z portali ogłoszeniowych do sprzedaży telefon komórkowy. Osoba zainteresowana zakupem nawiązała ze sprzedającym kontakt przez wiadomość sms.
Osoba ta poprosiła 30-latka o podanie danych kontaktowych w tym adresu poczty elektronicznej w celu dokonania transakcji. Mężczyzna parokrotnie nie sprawdzając klikał w linki przesłane przez rzekomego kupującego, jednak one nie działały. Po krótkim czasie skontaktowała się z nim osoba podająca się za rzekomego pracownika banku informując, że musi dokonać uwierzytelnienia swojego konta bankowego w celu otrzymania pieniędzy za sprzedaż telefonu. Rzekomy pracownik banku polecił 30-latkowi, aby wygenerował i podał mu kod BLIK w celu uwierzytelnienia konta. Niestety prośba taka padła parokrotnie. Nieświadomy podstępu 30-latek podał oszustowi sześciokrotnie wygenerowany kod BLIK, po czym jego aplikacja przestała działać, a rzekomy pracownik banku rozłączył się.
Gdy po krótkiej chwili 30-latek skontaktował się ze swoim bankiem uzyskał informację od prawdziwego pracownika banku, że z jego konta zostały wypłacone w bankomacie pieniądze za pomocą podanych przez niego kodów BLIK. Łączna wartość utraconych pieniędzy to blisko 15 000 złotych. Mężczyzna dopiero wtedy zrozumiał, że padł ofiarą oszustwa i zgłosił sprawę na Policję.
Po raz kolejny, apelujemy o czujność i dokładne sprawdzanie, gdzie i komu udostępniamy swoje dane, hasła dostępu do karty, konta.
Nigdy nie klikaj w podsyłane przez nieznane osoby linki! Pod żadnym pozorem nie przelewaj też pieniędzy za pomocą portali społecznościowych czy poprzez udostępnianie kodu BLIK.
Zanim wykonasz jakikolwiek ruch, upewnij się, że operacja jest bezpieczna, a osoba, której przelewasz pieniądze jest tą właściwą.
Jeśli kupujący wymaga od ciebie wejścia w przesłany link, logowania się na stronę banku lub płatności elektronicznej, możesz być pewny, że to oszustwo. Bądź ostrożny, nigdy nie wiesz, kto siedzi po drugiej stronie ekranu.
starszy aspirant Katarzyna Bigos