Aktualności

Straciła 600 złotych bo była pewna, że pomaga znajomej

Data publikacji 13.11.2025

W przypadku otrzymania wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik, zachowaj ostrożność – to może być oszustwo. Tym sposobem została oszukana 30- latka z powiatu opolskiego. Oszust włamał się na konto na profilu społecznościowym jej znajomej i poprosił o opłacenie zakupów. Nieświadoma podstępu 30-latka wygenerowała kod Blik, który przekazała oszustowi. W efekcie straciła z konta 600 złotych.

Oszuści działający metodą „na znajomych” włamują się na konta społecznościowe przypadkowych osób. Następnie podszywają się pod właściciela konta i rozsyłają do jego znajomych wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik, najczęściej na opłacenie przesyłki lub zakupów.

Na taką formę pożyczki zgodziła się 30-letnia mieszkanka gminy Łaziska. Oszust podszywający się pod jej znajomą, poprzez komunikator Messenger poprosił ją o wygenerowanie kodu Blik bo rzekomo potrzebował pieniędzy na opłacenie zamówienia. Nieświadoma zagrożenia kobieta wygenerowała kod Blik, który następnie przekazała „znajomej”. Tym sposobem z konta straciła 600 złotych.

Po telefonie do „prawdziwej znajomej” 30-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta i sprawę zgłosiła na policję.

Apelujemy o ostrożność przy udostępnianiu kodów Blik. Decydując się na pomoc znajomemu czy rodzinie i pożyczkę pieniędzy, skontaktujmy się z tą osobą osobiście lub telefonicznie i zweryfikujmy, czy faktycznie potrzebuje pomocy. Krótka rozmowa pozwoli uchronić nasze pieniądze przed oszustami.

starszy aspirant Katarzyna Bigos

Powrót na górę strony