Józefów nad Wisłą reprezentantem powiatu w wojewódzkim finale „Jestem Bezpieczny”!
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Józefowie nad Wisłą będą reprezentować powiat opolski w finale wojewódzkim konkursu wiedzy prewencyjnej „Jestem bezpieczny”. Konkurs ten, organizowany przez opolską policję odbył się dzisiaj w Opolskim Centrum Kultury w Opolu Lubelskim
W finale powiatowego konkursu wiedzy prewencyjnej pod hasłem: „Jestem bezpieczny” brało udział sześć drużyn ze szkół podstawowych z Kępy Piotrawińskiej, Wilkowa, Poniatowej Kolonii, Józefowa nad Wisłą, nr 1 w Opolu Lubelskim oraz Chodla. Finaliści w trakcie konkursu musieli zmierzyć się w trzech konkurencjach; zaprezentować szkołę i bezpieczne hasło, rozwiązać test wiedzy oraz przedstawić projekt koszulki promujący zdrowy, bezpieczny styl życia.
Jak zwykle konkursowa rywalizacja wzbudzała wiele pozytywnych emocji.
W efekcie konkursowych zmagań największą ilością punktów została uhonorowana drużyna ze Szkoły Podstawowej w Józefowie nad Wisłą i to ona będzie reprezentować powiat w etapie wojewódzkim. Drugie miejsce zajęła drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Opolu Lubelskim trzecie zaś reprezentacja Szkoły Podstawowej w Poniatowej Kolonii. Zwycięska drużyna otrzymała ufundowane przez Starostę Opolskiego nagrodę główną – 3 rowery górskie. Dłoń wszystkich uczestników konkursu uścisnął Pierwszy Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim, mł. insp. Piotr Wójcik, a miejscowy oddział KRUS oraz lokalne samorządy ufundowały im nagrody – niespodzianki.
Celem zorganizowanego przedsięwzięcia jest promowanie wśród młodzieży szkolnej bezpiecznych postaw oraz wiedzy na temat zagrożeń i sposobów ich unikania. Konkurs obejmuje zagadnienia dotyczące między innymi problematyki alkoholizmu i narkomanii, zasad udzielania pierwszej pomocy oraz znajomości numerów alarmowych. Konkurs „Jestem Bezpieczny” wspierany jest przez Starostwo Powiatowe, Samorządy Miejskie i Gminne jak również przez instytucje działające w powiecie, dla których celem jest propagowanie wzorców bezpiecznych zachowań.